KÜÇÜKLER: YENİDEN ADAYIM

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Küçükler, Erzurum`un üçüncü dönem şehr-i eminliğine talip olduğunu belirterek, “Hayırlı ve güzel hizmetlere sebebiyet vereceksek, buna vesile olacaksak, yeniden adayım. Hayırlı ve güzel işler yapacaksam Allah bana nasip etsin” dedi.

05 Ağustos 2013 Pazartesi 14:55
Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Av. Ahmet Küçükler, Erzurum’un uydu kanalı Kardelen TV`de yayınlanan programda, kent gündemi, kurumun proje, hedef ve yatırımlarıyla ilgili değerlendirmede bulundu. Gazeteci Şakir Haymana’nın hazırlayıp sunduğu “Sıladan Gurbete” adlı programa katılan Başkan Küçükler, konuşmasına toplu ulaşımda yaşanacak gelişmeyle başladı. “Ulaşımda ciddi değişimler oldu. Erzurum’da daha önce belediye otobüsü yoktu. Biz göreve geldikten sonra özelleştirilen ulaşım hizmetlerine el attık." diyen Küçükler, "Nitekim belediyemize ait körüklü otobüsü Erzurum’da kullandık ve bu yıl da mavi otobüsle vatandaşlarımıza nefes aldırdık. Özel halk otobüslerine bayramdan sonra ciddi bir dizayn getireceğiz. Eskimiş ve kötü olan otobüslerini yenileyeceğiz. Belediye bünyesindeki şoförlerle sektöre yeni bir kalite geldi. Bayramdan sonra işin nitelik halini devreye sokacağız. Şoförleri daha eğitimli ve kılık kıyafet konusunda daha düzenli hale getireceğiz. Vatandaşlarımızdan ricamız; ulaşım konusunda yaşanan sorunları bize muhakkak bildirsinler. Bayramdan sonra parayla biniş kaldırılacak ve herkes Kardelen Kart kullanacak, hem minibüste hem de otobüslerde söz konusu kart kullanılacak. Bunun düzenlemesini yaptık. Özel halk otobüsleri bayram sonrası engellilere hazır hale getirilecek” dedi.

YENİ TERMİNAL BİNASI

Küçükler, yeni terminal binasının şehrin gelişmesine katkı sunacağını ifade etti. Terminallerin şehrin aynası olduğunu anımsatan Başkan Küçükler, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çok güzel ve şehre yakışan bir terminal yaptık. Terminaller şehrin aynası olan yerlerdir. Mevcut terminal bina ve işletim itibariyle Erzurum’un kanayan yarasıydı. Şuan ki terminal binası modern bir şekilde tasarlandı. Havalimanıyla entegre olması için bu yer seçildi. Vatandaşımız taksi ücretlerinden yakınabilir. Biz taksi ücretlerini düşürdük, terminale gidiş ve gelişler 20 lirayla sınırlı olacak. Otobüs seferlerimiz var yeni terminal mevkiine. Biz binayı değiştirmekle kalmadık işletim sistemini de değiştirdik. Eskiden değnekçiler vardı vatandaşı rahatsız eden yeni terminalde böyle bir şey yok. Vatandaşımız yeni terminal binasında kendini evinde hissediyor. Erzurum, Türkiye’nin örnek aldığı şehirlerarası otobüs terminali olacak. Terminali kullanan vatandaşlarımızdan sürekli övgüler alıyoruz.”

DEDİKODU KÜLTÜRÜ

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Küçükler, kurumun yaptığı ve bölgelere örnek teşkil eden projelere bir takım çevre ve muhalefetin sürekli dedikodu ürettiğini bildirdi.

Başkan, şunları söyledi: “Her yaptığımız işte bazı çevreler ve muhalefet dedikodu yapıyor. Terminalde de yaptılar. Birileri ‘Hizmeti nasıl karalarız’ diye bir mantık peşinde. Birileri başladı terminal açılmadan dedi ki, ‘Burası küçük olmuş’ Göz yanılgısı olarak yanlış yorumlar yapanlar var. Eskiden peron sayısı 13’idi şimdi 29 oldu. Menderes Otoparkını yaptık, bu yatırıma dendi ki ‘Altından su çıkmış ve bütün katlar kapanmış’ diye. Bu da yetmedi yürüyen merdivenli üst geçit yaptık dediler ki ‘Soğukta yürüyen merdiven çalışmaz’ Makine mühendisi oldular biranda sonra baktılar ki çalışıyor. Körüklü otobüsleri gördüler birileri ‘Körüklü otobüs işlemez’ dedi, hiçbir sorun yaşanmadı Allah’a şükür. Şuanda ulaşım hizmetlerimizde söz konusu araçlar tıkır tıkır çalışıyor. Köprü yaptık ‘Köprünün yönü ters’ dediler yani böyle bir mantık olamaz. Su getirdik ‘Eski sular nerde kaldı’ dediler. Biz birilerinin çıkıp ta hizmeti karalama ve dedikodu oluşturmasına artık alıştık. Bu dedikoduların hiçbiri tutmadı Allah’a şükür, halkımız gerçekleri görüyor.”

ERZURUM BÜYÜYOR, ERZURUM GELİŞİYOR

Başkan Ahmet Küçükler, Erzurum’un 9 yıl önceki görüntüsüyle şimdiki zamanın mukayese edilemeyeceğini vurguladı. Şehrin sürekli geliştiğini ifade eden Başkan Küçükler, şöyle dedi: “Bundan 9 yıl önceki Erzurum ile şimdiki şehrimizi asla mukayese edemezsiniz. Bugün birçok şehirde olmayan altyapı ve temel hizmetlerin hepsi tamamlandı. Bu şehirde atık su arıtma tesisi gibi büyük bir hizmeti yapıyoruz. 150 trilyonluk yatırım bu sene bitmek üzere, kimsenin haberi yok. Bu tesisle biz kanalizasyonu arıtacağız. Biz içme suyu arıtma tesisi yaptık. Yaptığımız Avrupa gezilerinde sürekli belediye hizmetlerini de kontrol ediyoruz. Birçok Avrupa ülkesinde Erzurum’daki içme suyu arıtma tesisi kadar son model ve kaliteli bir tesis görmedim. Erzurum’da vatandaşlarımız tesislerimizi gezip görebilirler.”

MÜTEAHHİTLERE ÇAĞRI

Başkan Küçükler, Kardelen TV`de yayınlanan “Sıladan Gurbete” adlı programda çok özel açıklamalarda bulundu. Uydu kanalı vasıtasıyla ülkedeki müteahhitlere ve iş adamlarına seslenen Küçükler, şu değerlendirmeyi yaptı: “Belediye olarak hedefimiz şudur; imarı şehir merkezinin dışında olan yerlerin imarını kapattık. Bizden önce bir belediye gelmiş Dadaşkent ve Yıldızkent’i imara açmış. Biz göreve geldiğimizde imar nerede kalmışsa o alanı sabitledik ve dışarıya imar vermedik. Biz Akkent’i kuracaksak bu merkezde olmalı dedik. Her tarafta kentsel dönüşüm çalışmamız var. Erzurumlu müteahhitleri belediyemize davet ediyoruz. Yeter ki gelin yapım yapın, size reel değerinin daha altında çalışma koşulu sağlayalım, gelin yatırım yapın. Küçük işler yapma peşinde değiliz. Site mantığında güzel işler yapılsın istiyoruz. Nitekim şehir merkezindeki arsalarımız var, vermeye hazırız. Bizden önce belediyenin gayrimenkulü kalmamıştı hepsi satılmıştı. Bizim dönemimizde belediyenin gayrimenkulden elde ettiği envanteri şuan 200 trilyonun üzerindedir. Kendi dönemimde belediyeye kazandırdığım gayrimenkuldür. 200 trilyonun üzerinde elimde gayri menkul var isteyen her yüklenici kurumumuza gelebilir. Yeter ki güzel siteler yapalım, şehrimizi güzelleştirelim. Biz temiz ve sıfır arsaları müteahhitlere devretmeye hazırız.”

HAVUZBAŞI’NDAKİ MEYDAN DÜZENLEMESİ

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Küçükler, Havuzbaşı`ndaki yapımı durdurulan meydan düzenlemesiyle ilgili de açıklamalarda bulundu. Erzurum’u meydanlar kenti yaptıklarını açıklayan Başkan Küçükler, şu görüşlere yer verdi: “Erzurum’a meydansız şehir deniyordu iki yıl öncesine kadar. Biz de Erzurum’u meydana doyuracağız, dedik. Hamd olsun, sadece üniversiteden Narmanlı Cami’nin önüne kadar beş tane meydan yapıyoruz. Aziziye Meydanı’nın inşaatı devam ediyor. Havuzbaşı’ndaki alanı söktük ve şu an orayı meydan yapıyoruz. Yakutiye Belediyemiz tarafından Cumhuriyet Caddesi’nde Kent Meydanı oluşturuldu. Bayramdan sonra kale etrafını açıyoruz. Ulu Cami’nin tam karşısını meydan olarak düzenliyoruz. Narmanlı Cami’nin önündeki meydan düzenlemesi de bitti, onu da kısa bir süre sonra açacağız. Biz Havuzbaşı’ndaki kent meydanını yapmadan önce dedik ki buraya bir de yer altı otoparkı yapalım. Dünyada her yerde meydanların altı otopark olur. Otoparkla alakalı konuda da Anıtlar Kurulu ile ilgili bir durum yok. Burası sit alanı değildir. Biz meydanı onların onayladığı gibi hazırladık. Anıtlar Kurulu, ‘Bize bilgi vermeniz, belge sunmanız lazımdı’ diyerek inşaatı durdurma kararı aldı. İnşallah önümüzdeki hafta Anıtlar Kurulu toplanacak orada biz projemizi anlatacağız, durumumuzu belirteceğiz. Biz burada kötü bir şey yapmıyoruz, silueti bozmayacak şekilde çalışma yapacağız.”

KÜLTÜR MERKEZİ PROJESİ

Başkan Küçükler, Erzurum’un dev kültür merkezine sahip olacağını söyledi. Çat yolunda yapılacak olan kültür merkezinin ülkede örnek teşkil edeceğini hatırlatan Başkan Küçükler, “İhalesine çıktığımız yeni bir kültür merkezi projesine başlıyoruz. Kültür, Fuar ve Kongre Merkezi olarak devasa bir yatırım yapacağız. Bin bir hatimlerin merkezi olan bir kentiz. O projeyi ilk kez Erzurum halkına açıklıyoruz. Bu proje Erzurum’un simgesi olacak. Kolonsuz bir şekilde en büyük salon oluşturalım diye düşündük. Şuan en büyük salonumuz üç bin kişi kapasiteli olacak. Bu projeyi başlatıyoruz” diye konuştu.

“YENİDEN ADAYIM”

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Küçükler, canlı yayında program sunucusu Şakir Haymana’nın “Yeniden aday mısınız?” sorusu üzerine açıklamada bulundu.

Başkan Küçükler, şöyle konuştu: “Biz bugüne kadar iki dönem içerisinde altyapı çalışmalarını tamamladık. Bu kentte birçok şehirde yapılmayan altyapı çalışmaları var. Biz içme suyunu ve kanalizasyon sorununu şehir gündeminden kaldırdık. Şehrin önemli projeleri hayat geçti. İki dönemdir yeraltında çalıştık ve parayı yere gömdük. Şimdi şehrin daha güzel çalışmalara gireceği döneme geldik. Birinci dönemde birer fidan diktik, ikinci dönem ağaç oldu. Biz fidan ve ağacı vatandaşımızla paylaşamadık ama şuan bu ağaçlar meyveye döndü. Meyveyi vatandaşa ikram edeceğimiz zaman üçüncü dönemdir. İlçeler artık Büyükşehir’e bağlanıyor. Dolayısıyla biz bütün ilçeler ve köyler, Büyükşehir’in ilçe ve mahalleleri haline geliyor. Erzurum coğrafya itibariyle Türkiye’nin en büyük şehirlerinden birisidir. 25 bin 350 kilometrekarelik bir alana sahip Erzurum. Biz Ramazan’da binlerce kilometre yol kat ettik. Şehrin bütünleşmesi ve birleşme süreci var. Bu sürecin sancısız bir şekilde tamamlanması gerekir. Bu noktada biz eğer aday değiliz dersek bir şeylerden kaçmış oluruz. Ben bunu doğru bulmuyorum. Şehirde en fazla hizmetin yapılabileceği ve bütünleşme sürecini en iyi bir şekilde devam ettirmek tecrübe gerektirir. Bugün yeni gelecek bir kişi belediyenin çalışma mantığını 3-4 sene de zor öğrenir. Böyle bir bütünleşme sürecini en doğru bir şekilde götürebilmek için açık bir şekilde söyleyeyim kaçmamayı gerektirir mantığını düşündük. Fidanı diktik ağaç oldu, meyveye dönüştü. Bu dönem meyveyi vatandaşa sunacağımız bir dönemdir. Bundan sonra hep üst yapıya çalışacağız. Ankara ile yaptığımız görüşmeler neticesinde bizim yeniden aday olmamız gerektiğine kanaat getirdim. Allah’ın izniyle ben yeniden adayım. Takdir nedir onu Yüce Yaradan bilir. Hayırlı ve güzel işler yapacaksam Allah bana nasip etsin. Aksi halde etmesin, ben istemem. Kimsenin, vatandaşın, halkın bana hakkının geçmesini asla istemem. Başarılı olamayacağım bir işe asla talip olmam. Hayırlı ve güzel hizmetlere sebebiyet vereceksek, buna vesile olacaksak yeniden adayım. Allah, iyi hizmetler yapmamızı nasip ederse yeniden adayım. Hayırlı ve güzel işler yapacaksam Allah bana nasip etsin.”

Program sonunda Erzurum İbrahim Hakkı Hazretleri Sosyal Dayanışma ve Kültür Derneği Genel Başkanı Nuri Toparlak, Başkan Küçükler’e günün anısına tablo hediye etti. Bu arada ilçelere Ramazan etkinliği götüren Erzurum Büyükşehir Belediyesi’ne canlı yayında sürekli tebrik telefonları geldi.