Ölüm insanlığın gerçek aynasıdır, - Hem insan olan ölürken de insandır!

Sen gidince yer açılır gelenlere,

Korkusuzca sarıl öleceğini bilenlere.

İnancın neyse, yalvar Tanrı’ya,

Konforlu göç yalnızca insan olana.

***

Ölüm gelir belki kalabalıkta ansızın,

Ya da kaotik ortamında ve evde yalnızsın.

Yalnızlar için ne değeri var sonradan gelenin,

Var mıydı yaşarken bir bardak su verenin?”

***

Susuz gitmekten korkma ölüme,

Ölüm sormaz ne dilersin diye.

Konuşursun belki, o duymaz yine,

Bıraktınsa iyi bir hatıra, gelirler makberine.”

***

Sorarlar; ne olmuş ki, ölmüş niye?

İnsan olmazsan gereğince, bil ki,

Sabır, sükûnet beyaz ışık gibi.

Kimi günahın karasıyla kirli,

Kimi alevle buruşuk, karanlık gibi.

***

İyilik ve kötülüğe attınsa imzanı,

Öyle bekle ölümü, sırdır insanın son anı.

Sevgiyle ya da nefretle yoğruldu insan,

Unutma, yaratıldı nisyanla insan!

***

İki yol var: iyilik ya da kötülük.

İnsana, hayvana, dağa, suya karşı körlük

Çıkacak karşına hayatını boyadığın rengi,

Verirler eline ömrün hesap defterini!

***

M. Tevhit Gülseven Konya/ Selçuklu Tıp Hastanesi 2026