JUDOCULARIN ‘KOMANDO’ EĞİTİMİ

Yüksek rakım özelliğiyle sporcuların uğrak mekanı haline gelen Palandöken Kayak Merkezi, Grand Prix ve Akdeniz Oyunları’na hazırlanan Türk Judo Milli Takımı’na ev sahipliği yaptı. Milli sporcuların komando eğitimini andıran antrenmanlarında genç sporcular kar kış demeden dağa taşa tırmandı.

01 Ocak 2013 Salı 01:10

Cengiz DURULAR'ın haberi

Türk Judo Milli Takımı’nın Palandöken Kayak Merkezi’ndeki kamp çalışması sona erdi. Samsun’da yapılacak Grand Prix ve Mersin’de gerçekleştirilecek olan Akdeniz Oyunları'na 2 bin metre yükseklikte hazırlanan Judo Milli Takım Büyük ve Genç Erkekler Kondisyon ve Ağırlık Çalışması Kampı’na ülkenin altın ayakları katıldı. Judo Milli Takım Antrenörü Yavuz Yolcu, yaptığı açıklamada, Palandöken Kayak Merkezi’nde kampa giren Büyük ve Genç Erkekler Judo Milli Takımı'nda morallerin yüksek seviyede olduğunu, Türkiye’ye altın madalya kazandıracaklarını bildirdi. 3 antrenör ve bir masörün görev yaptığı kampa 50 sporcunun davet edildiğini belirten Yolcu, ''Yoğun bir teknik kadro ve sporcu kafilesiyle yaptığımız antrenmanlar, kondisyon ve kuvvet üzerineydi. Erzurum kampını iyi değerlendirerek sporcularımızın fiziki ve kondisyon eksikliğini gidermeyi amaçladık. 2016 Olimpiyatları’nın bir nevi ön hazırlık çalışmasını yaptık. Çalışmalarımızın sonunda 2013 yılının ilk müsabakaları için birinci etap kampını tamamladık'' dedi. Yolcu, Erzurum'da yaptıkları kampın sporcular için büyük önem taşıdığını, rakım farkının da büyük bir avantaj olduğunu ifade etti.

“2013 için çok iddialı çalışıyoruz”

Antrenör Yolcu, 2013 için çok iddialı olduklarını belirterek, “Gürcistan ve Paris'te düzenlenecek olan uluslararası turnuvalarla bir hazırlık dönemi geçireceğiz. 2013 için çok iddialı çalışıyoruz. Mart ayında Samsun’da yapılacak Grand Prix ve Mersin’de yapılacak Akdeniz Oyunları'na hazır olmak için elimizden geleni yapıyoruz. Bizler 70 milyonluk bir ülkenin evlatlarıyız. Bize tanınan imkanların, bu halkın vergileriyle sağlandığının farkındayız. Bize güvenenlerin yüzünü kara çıkarmayacağız. Bizim için yapılan her türlü fedakarlığın farkındayız. Türk bayrağını göndere çektirmek, İstiklal Marşı’mızı okutmak için büyük çabalar gösteriyoruz. Yıllarca kısıtlı imkanlarda çalıştık. Şimdi imkanlar arttı ve her gün daha güzel tesislerde çalışıyoruz. Hedefimiz, ülkemizde yapılacak olan Akdeniz Oyunları'ndan en az yüzde 50-60 oranında başarı sağlamaktır. Bizden beklenenlerin farkındayız. Gençlerden çok şey bekliyoruz'' diye konuştu. Başarılı bir kamp dönemi geçirdiklerini ifade eden Judo Milli Takım Teknik Direktörü Selahattin Umay da, kondisyon ve ağırlık kampları için özellikle Erzurum’un olanaklarından faydalanmak istediklerini bildirdi. Umay, “Katkılarından ötürü başta tüm Türk halkına ve Dadaşlara şükran ve saygılarımızı sunarız” dedi.

Sporcular’dan Gezeker’e teşekkür

Erzurum’a ilk kez gelen bazı milli sporcular da kendileriyle yakından ilgilenen Erzurum Judo İl Temsilcisi Kaya Gezeker’e teşekkür ettiler. Sporcular, “Şu ana kadar gerek tesis gerekse de sağlanan olanaklar anlamında Erzurum’un dünya standartlarının üzerinde olduğunu düşünüyoruz. Deniz seviyesinden geldikten sonra kondisyon ve güç olarak bir ay öncesine göre daha ileri durumdayız. Hava soğuk ama Erzurumluların yüreklerindeki sıcaklık bize soğuğu hiç hissettirmedi. Bizlere, tüm teknik heyete ve yöneticilere özellikle de bir ağabey olarak tanıyıp sevdiğimiz Eski bir milli judocu olan Erzurum Judo İl Temsilcisi Kaya Gezeker’e şükranlarımızı sunuyoruz” şeklinde konuştular.