BAŞKAN SEKMEN'DEN ÇOK ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Tebrizkapı Çarşısı'nda düzenlediği basın toplantısında, kentte yaptığı çalışmalarla ilgili değerlendirmede bulundu.

05 Ağustos 2014 Salı 19:55
Erzurum Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Ali Rıza Kiremitci, daire başkanları, diğer davetliler ve gazetecilerin yer aldığı toplantıda Sekmen, marka bir kent inşa edeceklerini söyledi. Sekmen, şöyle dedi: "Göreve geldikten sonra süratli bir şekilde çalışmalara başladık. Şehir planı üzerinde çalışıyoruz. Çevresel etkiyi de hesaplayarak planlı ve imarlı yasal bir gelişmenin adımlarını atmak istiyoruz. Şehrimizin altyapısı çok sıkıntılı... İçme suyu, atık su ve yağmur suyu projelerinin yapımına başladık. Altyapı olmadan bir şehrin şehir olması mümkün değil. Sözümüz vardı, Erzurum Yüksek İrtifa Kamp Merkezi olacak demiştik. Geldik ve tesisleri tamamladık. Hamd olsun 20'ye yakın takım kamp yaptı. Önümüzdeki yıl kamp sezonu için yeni sahalar inşa edeceğiz. Refüjlerin yeşillendirilip aydınlatılması için özel çalışmalar yaptık." Sekmen, otopark ve meydan düzenlemelerinin devam ettiğini ve otoparkların çevresinde de peyzaj çalışmasının yapılacağını ifade etti.

KENTSEL DÖNÜŞÜM

Başkan Mehmet Sekmen, Erzurum'da kentsel dönüşüm çalışmalarının devam ettiğini belirtti. Sekmen, şöyle devam etti: "Kale ve eski tarihi binaların korunmasıyla ilgili İstanbul Teknik Üniversitesi, Erzurum Teknik Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi'yle protokol imzaladık. Bir yandan kale etrafında kamulaştırma devam ediyor, bir yandan da Bat Pazarı, Taşmağazalar ve Cedit Caddesi ile ilgili özel bir proje hazırladık. Kongre Caddesi ve binasında iyileştirme yaptık. Kasımpaşa, Ayazpaşa, Menderes ve İstasyon Caddelerinde trafik düzenlemesi ve iyileştirme yapacağız. ESKİ ve Büyükşehir'e 71 araç alımı yaptık." Sekmen, Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce ile imzalanan kentsel dönüşüm protokolüne de değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Çevre ve Şehircilik Bakanımız İdris Güllüce Beyefendi ile bir protokol imzaladık. Mahallebaşı'ndan başlamak üzere 3 bin 500 konut yapımına başlanacak. Gölbaşı bölgesinde Erzurum Büyükşehir Belediyesi'nin kendi firması, vatandaşlarla görüşmelere başlayacak. Burada da konut ihtiyacını karşılayacağız. TOKİ de eski mal meydanında konut yapımına başlayacak. Kentte büyük bir dönüşüm başlayacak. Bu şehirde kaçak yapılaşmaya asla müsaade etmeyeceğim. Projesiz, ruhsatsız hiçbir yere izin verilmeyecek. İnşaatlar koruma altına alınacak. Şuan belediyede bir birim kurduk. Mevcut inşaatların ruhsatı var mı yok mu diye sürekli kontrol yapacağız. Bodrum katları otopark olacak. Çatı sistemini değiştirip, ısı yalıtımına ağırlık vereceğiz."

EKONOMİ

Sekmen, kentte üretim ve istihdam konusuna azami ilgi gösterdiğini kaydetti. Sekmen, "Bu şehirde üretim ve istihdama katkıda bulunacağız. Şuanda 4 tekstil, 3 ayakkabı ve 3 de sanayi ağırlıklı firma sırada bekliyor. Maden firmalarını Erzurum'a davet ettik. İlk etapta 200 kişinin çalışacağı ayakkabı firması açılacak. Tekstil ile ilgili eğitimlerimiz sürüyor. 2. Organize Sanayi Bölgesi'nin altyapı ihalesi de tamamlandı. Hayvancılıkla ilgili bölgemizde yeni teşvikler uygulandı. Kurslara katılmış, eğitim sertifikası almış çoban istihdam eden her çiftçiye 5 bin lira destek sağlanacak. Devlet her yıl sertifikalı çoban çalıştırana 5 bin lira destek sağlayacak" şeklinde konuştu

İNŞAAT SEKTÖRÜ

Sekmen, toplantıda bir gazetecinin "New City projesindeki son durum nedir?" şeklinde bir sorusunu şöyle yanıtladı: "Biz, burada önce ruhsatın olmadığını tespit ettik. İlgili arsaların belirli bir fiyata satıldığını, belirli bir peşinatın ödendiğini, geri kalanın ödenmediğini, sürenin dolduğunu belirledik. Sözleşmeye konan bir madde gereği 'Üst üste üç taksit ödenmezse sözleşme kendiliğinden iptal olur' deniliyor. Ve iptal oldu. Biz ilgili arkadaşımızı çağırdık. Yol gösterdik. Dedik ki bu yolu takip ederseniz bu iş rahatlar. Mevcut binalarla ilgili İTÜ ve buradaki üniversitelerden bir rapor istedik. 'Zemini nedir, bu zemin bu binaları çeker mi, mevcut binaların yapımı standartlara uygun mu?' diye... Bu çalışmalar devam ediyor. Şehirde yatırım yapan her insanla konuşuruz. Kimseyle kavga ve dövüşümüz olmaz, olamaz da..."

SOSYAL FAALİYETLER

Başkan Sekmen, kurumun yaptığı sosyal faaliyetlere de değindi. Sosyal belediyecilik ilkesine büyük bir önem verdiğini ifade eden Başkan Sekmen, "Bugüne kadar sosyal faaliyetlere büyük önem verdik. Üniversitemizle işbirliği yaparak DAPGENÇ Festivali'ni düzenledik, 23 Nisan'da okullara 30 bin kitap dağıttık, 7 bin çocuğu sinemayla tanıştırdık, Ramazan'da 15 bin gıda dağıtımı yapıldı, 13 bin 814 kişiye 156 dalda mesleki eğitim sertifikası verildi, 35 kişiye özürlü aracı alındı, üniversitelerimizle birlikte değerler eğitimi yapıldı, şoförler eğitime tabi tutuldu" diye konuştu. Sekmen, sosyal faaliyetler kapsamında ayrıca 2 bin çocuğun sünnet ettirileceğini bildirdi.

SPOR

Başkan Mehmet Sekmen, kurumun yürüttüğü sportif faaliyetler ve büyük organizasyonlar hakkında bilgi verdi. Sekmen, şöyle konuştu: "Yaz Spor Okulları'ndaki beş ayrı branşta toplam bin 497 öğrencimiz spor yaptı. Bu kurslara katılan öğrencilere malzeme yardımında bulunduk. Spor Okulları'nda yeni yıldızları keşfediyoruz. Erzurum kökenli yıldızları spora kazandıracağız. Yüksek İrtifa Kamp Merkezi'mizde 3'ü yurt dışından olmak üzere toplam 13 takım kamp yaptı. UEFA A 2. Etap ve B 1.Etap antrenörlük kursları kamp merkezinde yapıldı. Önümüzde çok önemli sportif etkinlikler var. Erzurum Büyükşehir Belediyesi 11. Uluslararası Palandöken Karate Turnuvası 15,16 ve 17 Ağustos tarihleri arasında 23 ülkeden toplam 2 bin 291 sporcunun katılımıyla gerçekleştirilecek. Uluslararası Altın Kemer Güreş Festivali de yurt içi ve yurt dışından gelecek 300 sporcuyla 7 Eylül tarihinde güreş severlerin beğenisine sunulacak. 20 yıl sonra takım halinde Avrupa Şampiyonu olan takımımız güreş festivaline katılacak. Bu organizasyonda 220 altın, dereceye giren pehlivanlara ödül olarak dağıtılacak."

ATLAMA KULELERİ

Başkan Mehmet Sekmen, göçük sonrası kullanılamaz hale gelen Türk Telekom Atlama Kuleleri ile ilgili açıklamada bulundu. Sekmen, konuyla ilgili şunları kaydetti:

"Bugün 'Atlama kuleleri niye böyle oldu?' diye soruyoruz. O gün eğer kazıklar çakılmış olsaydı bu sıkıntı bugün yaşanmayacaktı. Burası bir deprem şehri. Elimizden gelen bütün tedbirleri alacağız. Keşke atlama kulelerinde böyle yıkılma olmasaydı. Çünkü artık öyle bir şey ki anında dünya izliyor sizi. Halbuki bir gün evvelinden Maliye Bakanımıza Özelleştirme İdaresi'nden 20 milyon lira para aktarıldı, 'Dağdaki eksiklikler tamamlansın' diye. Yukarıda gölet su tutmuyor. Teleferiklerimiz düzgün çalışmıyor. Konaklı merkezi atıl duruyor. Gayretimiz Erzurum'u daha hareketli duruma getirmektir. Atlama kulelerini de yetiştireceğiz inşallah. Gençlik ve Spor Bakanımız buraya gelince konuştuk. Mahkeme süreci var şu anda. Bilirkişi, raporu verecek ve oradaki eksiklikler en kısa sürede giderilecek. Bakın eğer tedbir almamış olsaydık kayak merkezimizde de bazı sıkıntılar yaşayabilirdik. Orada Özelleştirme İdaresi'yle yakın bir çalışma ortamı oluşturduk. Bu işi bilen firmalar tarafından gerekli araştırmalar yapıldı. 'Şurası eğer böyle kullanılmaya devam etseydi ölümcül hadise olabilirdi' diyenler oldu. Yapılmış ama bunlar her yıl Bebek gibi bakım isteyen şeyler. Ağacı dikiyorsunuz ama sulamazsanız, gübre vermezseniz ağaç orada kalır. 21 Aralık'a kadar buradaki eksiklikler giderilecek ve kayak merkezimiz daha modern bir hale getirilecek." Sekmen bir gazetecinin Kampus Hastanesi'ne ilişkin sorusu üzerine, yeni bir firmanın ihaleyi kazandığını ve projenin hayata geçeceğini ifade etti.

BÜYÜKŞEHİR, BÜROKRAT YETİŞTİRECEK

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, kurumda eğitim seferberliğinin başlatıldığını vurgulayarak, Büyükşehir'in bürokrat yetiştiren kurumsal bir yapıya kavuşacağını anımsattı. Sekmen, "Belediyemizde önemli bir eğitim seferberliği başlatacağız. Gerek Erzurum içi gerekse de Erzurum dışında eğitim hizmetleri olacak. Bu belediyeden Allah nasip ederse Türkiye'nin birçok yerinde hizmet edecek olan bürokrat ve siyasetçi arkadaşlarımız yetişecek. Göreceksiniz bürokrat, milletvekili ve bakanlar yetişecek. Hedefi olmayanın başarılı olması mümkün değil. Bizlerin, çalışanlarımızın her bir hedefi var. Kurumun başarısı bir numaraya bağlıdır. Bir numara hareketli olmazsa başarı olmaz" ifadelerini kullandı.