Rusya’nın Murom şehrinde yapılan Murom 2021 Cup Curling Şampiyonası nihayet sonlandı.

Türkiye Curling Federasyonu Başkanı Prof. Dr. Kenan Şebin’in davetlisi olarak gitmiştik Rusya’ya…

***

10 gün boyunca Moskova ile Murom arasında mekik dokuduk adeta…

Beş günümüzü Murom’da, diğer günlerimizi de dönüşümlü olarak Moskova’da geçirdik.

Bir iki gün açık hava gördük.

Bunun dışında Moskova ve Murom’da soğuk ve yağmurun en alasını yedik.

Günlerimiz ya Milli curlingçilerin antrenman salonunda ya da müsabakalarında geçti.

Yani tatil yapmadık iş yaptık iş…

***

İş yaptık diyoruz ya bunların en önemlisi de Türkiye Curling Federasyonu ile Rusya Curling Federasyonu arasında yapılan protokoldü.

Federasyon Başkanı Prof. Dr. Kenan Şebin, Başkan Vekili Ahmet Çelebi, Yönetim Kurulu Üyesi Güngör Şenses, Metin Avcı ve Utku Yalçın hakikaten önemli çalışmaya imza attılar.

Türk sporcuların performansının beğenilmesinin yanı sıra iki ülke Curling Federasyonları arasında imzalanan ‘İşbirliği protokolü’ bana göre Rusya’da Türkiye adına yapılan en önemli işlerdir.

***

Malum mübarek Ramazan ayındayız artık Ramazan Bayramı’na sayılı günler kaldı.

Türkiye Curling Federasyonu Başkanı Prof. Dr. Kenan Şebin’in Kurmaylarında Metin Avcı kafilede yer alanların rahatlıkla yemek yiyebilecekleri Türk Lokantası buldu.

Biri Simit House oldu.

Genelde iftar vaktinde Simit House’de olduk.

Simit House Moskova’da yapılan ve açılışı Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ile Rusya Devlet Başkanı Putin tarafından açılan Merkez Cami’ye yakın olması Müslümanlar için büyük avantaj…

***

Tabi bize Ağrı Doğubayazıtlı Cihan Deniz’in Et Lokantası da ikinci bir adres oldu.

Türkiye Curling Federasyonu Başkanı Prof. Dr. Kenan Şebin’e Cihan’daki yemek jesti için de ayrıca teşekkürler.

Murom 2021 Cup sürecinde Moskova’da o kadar önemli kazanımlarımız oldu ki, bunlardan biri de Melih Gazi Kızılarslan dı.

Bana göre Türk kafilesinin en büyük kazanımı Melih Gazi Kızılarslan oldu.

***

Melih genç bir Türk işadamı…

10 yılı aşkın süredir Moskova’da inşaat sektöründe soğutma sistemleri yapan pırıl bir bir vatandaşımız.

Kendisi kafilemizde yer alan Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Spor Şube Müdürü Güngör Şenses’in öğretmenlik yıllarında İstanbul’da öğretmenliğini yaptığı Melih Gazi aynı zamanda yıllarca profesyonel olarak da top koşturmuş.

Hatta yolu kısa bir süreliğine 2000’li yıllarda Erzurumspor PAF takımına da düşmüş.

Güngör Şenses’in öğrencisi olan Melih Gazi Kızılarslan, Şenses ile Ağabey-kardeş gibiydi.

Ama Şenses onun öğretmeniydi ne de olsa, bu yüzden de çok dikkat ettim, lise yıllarındaki Melih gibi öğretmenine saygıda kusur etmiyordu.

***

Genç mühendis ve işadamı Melih Gazi Kızılarslan, biz hava limanından otele vardığımızdan itibaren bizimle yakından ilgilendi.

Yer sorduk tarif etti.

Bizimle yolculuk yaptı.

O, yanımızda değilken taksi göndermesini istedik, anında taksi gönderdi.

Otele ulaştığımızda taksiciye para vermeye kalkığımıza öğrendik ki, Melih Gazi çoktan kredi kartından ödemiş taksi paramızı.

Günlerce hocası Güngör Şenses sayesinde kafilemizin en önemli bir parçası oldu.

Bizimle çabucak kaynaştı, günlerce bize yardımcı olabilmek için evini ve işini ihmal etti.

Seni tanımaktan büyük bir onur duyduk Melih Gazi Kızılarsalan elin yerinde Moskova’da başarılı bir vatandaşımızsın. İşin daima rast gele…

***

Evet! Tabi ki bizde hayatımızdaki tüm öğretmenlerimize saygıda kusur etmiyoruz. Bizim de elimizde öğle fırsatlar olsa senin yaptıklarını bizde yaparız.

Ama senin yaptığın gerçek bir fedakarlık sağol varol…

İnsan kendi kendine şunu sormadan yapamıyor:

“Her öğretmenin böyle öğrencisi ola!…”