80 GÜNDE BEŞ KURUŞ PARASIZ OTOSTOP ÇEKEREK DÜNYA TURU YAPIYORLAR

Jules Verne'nin "80 Günde Devr-i Alem" romanından esinlenerek ceplerinde beş kuruş para olmadan otostop çekerek dünya turuna çıkan Muammer Yılmaz ve Milan Bihlmann, hayallerinin peşinden gitmeye devam ediyor.

29 Eylül 2014 Pazartesi 01:04
Ünlü Fransız yazar Jules Gabriel Verne’nin 1873 yılında hayallerini yazdığı “80 Günde Devr-i Alem” kitabından esinlenerek ceplerinde beş kuruş para olmadan dünya turuna çıkan iki arkadaş, turun 19. gününde Erzurum’a ulaştı. 9 Eylül 2014 tarihinde Fransa’nın başkenti Paris’ten yola çıkan 38 yaşındaki Türk asıllı Fransız vatandaşı Muammer Yılmaz ile 27 yaşındaki Alman Milan Bihlmann dünya turunun 19’uncu gününde Erzurum’da mola verdi. Palandöken Kayak Merkezi’nin zirvesi olan Ejder Tepesi'ne çıkarak Erzurum’u görüntüleyen iki kafadar, daha sonra minik çocuklarla bir araya gelerek beraber oyun oynadılar. Palandöken ve Konaklı Kayak Merkezi İşletme Daire Başkanlığı Grand Erzurum’da konaklayan iki arkadaş, Erzurum’dan sonra ceplerinde beş kuruş olmadan otostop çekerek İran’a gitmeyi hedefliyor.

Seyahatlerinde uçak kullanmadıklarını sadece otostop çekerek ya da yürüyerek dünya turunu gerçekleştireceklerini ifade eden Muammer Yılmaz, en büyük hayalinin parasız pulsuz dünya turu yapmak olduğunu söyledi. Muammer Yılmaz, "80 günde devri alem parasız pulsuz hayalimdi ve 5 yıl önce yapmayı planlıyordum. Aslında Jules Gabriel Verne’nin kitabını okuduktan sonra çocukluktan beri hayal ediyordum. Bunu gerçekten yapmak istedim. Milan’la da tanıştık. Kendisinin arkadaşları var parasız pulsuz dünya turu yapan biz de dünya turuna çıktık. Bana çok enteresan geldi çünkü insanlarla birebirsiniz mecbur olarak. Paylaşmayı seviyoruz. İnsanları tanımak ve her ülkenin insanlarıyla birebir olmak, onların evlerinde kalmak. Şöyle bir durum da var onlar gibi yaşamak, onlar gibi yemek yemek, düşünmek ve bunları görmek hoşumuza gidiyor" dedi.

"19 GÜNDÜR YOLDAYIZ PARA YOK PUL YOK"

19 gündür arkadaşı ile yollarda olduklarını ve ceplerinde para olmadığını belirten Yılmaz sözlerine şöyle devam etti. “Hayat bazen zor tabii ki ama bazen de mükemmel. Bizim hayatımız çok yerde kalabilir veya yıldızlara çıkabilir öyle bir hayatımız var. 1 saat 1 dakika sonra ne olacak belli değil. Ama genelde bizim mesajımız dünyanın her yerinde de iyi insan olduğunu göstermek istiyoruz. Irk, dil, din ve ülke önemli değil her yerde insan var bence önce insanlığa bakalım. Sonra insanların özelliklerine bakarak insanları tanıyalım. Yaklaşık 19 gün önce başladığımız dünya turunda şimdilik 7 ülke gezdik ve bugün Erzurum’dayız. Tüm Avrupa ve Türkiye’yi gezdik hatta Türkiye’de baya kaldık.”

"HER GÜN BELLİ SAATTE YEMEK BULAMIYORUZ"

Yılmaz, “Dünya turu yaparken bizi en çok zorlayan olay hastalık oldu. Milan hasta oldu bu bizim için kolay olmadı. İran gümrükten bizi geri çevirmeleri kötü oldu. Aslında en çok zorlandığımız durum yorulduğumuz zaman oluyor. İstediğiniz gibi yatamıyorsunuz, dinlenemiyorsunuz. Bizim hayatımızda belli düzen yok. Yani her gün belli bir saatte yemek bulacağız diye bir şey yok” diye konuştu.

"DÜNYA GEZİSİ İÇİN TECRÜBEMİZ YOK AMA PROJEYİ TAMAMLAYACAĞIZ"

Bihlmann ise, dünya gezisi için tecrübelerinin olmadıklarını fakat dünya turunu tamamlayarak projelerini bitireceklerini söyledi. Milan Bihlmann, "Dünya turuna çıktık. Şimdilik hedefimiz İran vizesini almak. Birkaç gün içerisinde alırız ve inşallah İran, Pakistan, Hindistan,Singapur, Amerika ve Paris’e doğru gidiyoruz ama ters taraftan. İkimiz de çok gezdik ama test olarak Berlin’e gittik beraber. Ben Giresun’dan Gürcistan, Azerbaycan’ı denedim parasız pulsuz tek başıma. Aslında bu tür dünya gezisi için çok tecrübemiz yok. Ama inanıyoruz dünya turunu yaparak bu projeyi bitireceğiz" şeklinde konuştu.